In 1987 I visited New York City for the first time. Everything was like in the movies, honking cabs, the light trickling down between the skyscrapers. People in the streets, always busy and on the run. Like these puddle jumpers after the rain…
In the summer of 2019 I went to the beaches of Normandy to shoot 75 years of D-Day with a Leica and some rolls of Tri-X.
This came with a reacquaintance of almost forgotten darkroom techniques, and the discipline you need while handling photographic paper, developer and fixer in the red light. And then I ran into the son of Cartier-Bressons printer in Arles. Read the story on 35mmc here…
Im Sommer 2019 fotografierte ich an der Küste der Normandie das Gedenken zum 75. Jahrestag der Allierten Invasion, den D-Day 1944. Nicht bequem digital, sondern analog wie Capa damals mit einer Leica und ein paar Tri-X Filmen. Das bedeutete auch das Wieder-erlernen der Dunkelkammer-Arbeit, mit dem fast vergessenen Geruch von Entwickler und Fixierer. Schließlich traf ich in Arles den Sohn von Cartier-Bressons Dunkelkammer-Profi…
Lesen Sie die Geschichte im Digit-Artikel hier…